Rezultatele  antrenamentului  de electrostimulare musculară (EMS), pe termen lung și scurt pe baza parametrilor de rezistență

(SPEICHER, U. / NOWAK, S. / SCHMITHÜSEN J. / KLEINÖDER, H. / MESTER – German Sport University Cologne 2008, publicat, printre altele, în anuarul Bisp- publicație de cercetare 2008/09).

Obiectiv

Scopul studiului a fost de a compara metodele clasice de antrenament de forță cu antrenamentele dinamice EMS full-body în termeni de rezistență și viteză.

Metodologie

80 de studenți sportivi au fost asignați în număr egal pe grupuri de training, unii dintre ei efectuând  programe clasice de training cum ar fi cele pentru hipertrofie, exercitii de forță maximă, viteză și rezistență, alții folosind metodele moderne de training EMS full body și vibrație, și un al treilea grup folosind programe care combinau fie full-body EMS cu cele pentru hipertrofie, fie vibrații cu cele pentru hipertrofie.

Grupele care foloseau metodele clasice au lucrat la aparate pentru extensii  și flexări ale picioarelor, cu greutăți diferite (30 – 90%). Grupele EMS făcut genoflexiuni și fandări fără greutăți suplimentare (intensitate de 60%). Trainingul a avut loc de două ori pe săptămână, timp de 4 săptămâni. Au fost efectuate teste de input și output separate, înainte și după training, precum și după o perioadă de refacere de două săptămâni. Dinamica performanței a fost măsurată (puterea x viteza), folosind o suplimentare a greutăților cu 40% și 60% și unghiuri diferite.

Rezultate

A existat o creștere semnificativă în forța maximă pentru toate tipurile de training. Cele mai bune rezultate au fost atinse de grupul cu hipertrofie, cu o creștere de 16% a forței maxime, urmată de grupul EMS cu o  creștere de 9-10%. Cu toate acestea, doar grupul EMS obținut o creștere semnificativă a vitezei. Performanța măsurată a vitezei s-a îmbunătățit cu aproximativ 30%,  rezultat considerabil mai bun decât cele din grupurile de training clasice, care au crescut doar cu 16-18%. Motivul propus pentru aceste rezultate a fost acela că trainingul EMS este orientat direct către fibrele musculare rezistente. Programele de training mixte au avut ca efecte ocreștere de 7% a forței maxime și o creștere de 12% a performanței.

 

 

Concluzie

Trainingul dinamic EMS full-body cu aparatura Miha Bodytec s-a dovedit a fi un mijloc foarte eficient de creștere a forței și vitezei în comparație cu alte metode de antrenament.

Trainingul EMS a fost singura metodă de antrenament care a reușit să îmbunătățească factorul de viteză în cadrul performanței generale. În plus, rezultatele obținute prin această metodă de antrenament a deschis noi posibilități pentru frecvența și durata de formare. Utilizarea regulată a antrenamentelor EMS în combinație cu mișcarea energică este o combinație promițătoare pentru îmbunătățirea forței, rezistenței și vitezei de lucru.

 

 

Antrenamentele  de electrostimulare musculară full-body (EMS)  împotriva durerilor de spate

(Boeckh-BEHRENS, W. – U. / Grützmacher, N. / SEBELEFSKY, J., teză nepublicată, Universitatea din Bayreuth, 2002).

 

Obiectivul studiului

Scopul studiului a fost de a afla modul în care antrenamentele EMS  impactează durerile de spate.

Metodologie

49 de angajați ai Universității din Bayreuth, care sufereau  de dureri de spate (31 de femei și 18 bărbați cu vârsta medie de 47 de ani), s-au oferit voluntari pentru a participa la studiu. Chestionarele au fost folosite înainte și după antrenament pentru a evalua frecvența și intensitatea durerilor de spate, precum și starea generală a participanților, starea de spirit, vitalitatea, stabilitatea corpului și  schimbările fizice. Participanții s-au antrenat 45 de minute, de 2 ori pe săptămână pentru un total de 10 ședințe. Au început  cu o fază de familiarizare de  10-15 minute, urmată de o sesiune de antrenament de 25 de minute, timp în care s-au efectuat diferite exerciții statice de către participanți. A existat o perioadă de relaxare de 5 minute la finalul sesiunii de antrenament.

Rezultate

89% dintre participanți au observat o reducere a durerilor de spate, 39% dintre aceștia au simțit o reducere drastică a durerilor de spate și 42% dintre participanți au simțit o îmbunătățire ușoară a stării lor. În plus, a existat o scădere semnificativă în frecvența și intensitatea durerii în timpul exercițiilor. Antrenamentele EMS au produs, de asemenea, următoarele rezultate generale: 61% dintre participanți au simțit o îmbunătățire în starea lor per ansamblu, 76% au declarat că starea lor s-a îmbunătățit, 69,4% au observat o creștere a vitalității, 57% dintre participanții de sex masculin și 86 % dintre participanții de sex feminin au observant o mai mare stabilitate a corpului, 50% dintre participanți au experimentat schimbări fizice pozitive și 76% s-au simțit mai relaxați după antrenament.

Concluzie

Acest studiu demonstrează că antrenamentul EMS full-body a fost eficace în ameliorarea simptomelor de dureri de spate în majoritatea cazurilor studiate. Impulsurile electrice ale aparatelor lucrează atât mușchii de suprafață, precum și mușchii interiori profunzi, la care nu se poate ajunge cu ușurință prin exercițiile convenționale . Antrenamentul specializat EMS full-body este un antrenament prin care poți economisi timp, foarte eficient, care are efecte pozitive asupra sănătății generale în timp. Poate fi utilizat terapeutic și ca terapie preventivă.